Дистанційна освіта



26.04. 2022 року.

 


План загальнометодичного аналізу уроку в початкових класах

1.      Загальні відомості про урок:

·         Школа, клас, дата проведення уроку;

·         Навчальний предмет; прізвище студента;

·         Кількість учнів у класі за списком; реально присутні на уроці;

·         Місце року за розкладом навчальних занять.

2.      Параметри спостереження та аналізу уроку:

·         Мобілізуючий початок уроку, його ефективність (які прийоми використовував студент (-ка); нестандартний початок уроку);

·         Методика опитування та перевірки виконання домашніх завдань (індивідуальне, фронтальне опитування; робота біля дошки, робота за картками; перевірка зошитів,  тощо); якість знань та умінь учнів, рівень активності школярів;

·         Повторення раніше вивченого матеріалу, його доцільність щодо вивчення нової теми; актуалізація життєвого досвіду учнів;

·         Додержання вимог щодо розвитку усного мовлення учнів та орфографічного режиму (правильність виголошення учнями термінів, наголоси у словах; грамотність записів дітьми на дошці, у зошитах; запис студентом (-кою) нових слів на дошці);

·         Включеність у навчальний процес питань на порівняння, розвиваючого та узагальнюючого характеру;

·         Спрямованість уроку на формування загальнонавчальних умінь та навичок (організаційні, загальномовленнєві, загальнопізнавальні, контрольно-оцінні).

·         Ступінь наявності логічних зв’язків між новим та раніше вивченим навчальним матеріалом (які методичні прийоми використовував студент);

·         Методика вивчення нового матеріалу (форми, методи, прийоми, навчально-пізнавальні задачі, проблемні питання та ситуації);

·         Науковість викладу навчального матеріалу студенкою (-ом); прийому, за допомогою яких вчителю вдалося складний для розуміння молодшими школярами матеріал подати у доступній формі (приклади, схеми, наочність, уривки художніх творів тощо);

·         Зв’язок з життям, розв’язання виховних задач уроку, елементи новизни, що розвивають пізнавальний інтерес та допитливість молодших школярів (які методичні прийоми використовував студент (-ка);

·         Повнота викладу навчального матеріалу, відповідність його програмі.

·         Реалізація диференційованого підходу у навчанні молодших школярів (наявність різнорівневих за складністю завдань; додаткові завдання для добре встигаючих учнів; робота в групах).

·         Практична частина уроку (вправи, , робота з підручником, спостереження , розробка мікро проектів, виконання творчих завдань, завдань художньо- естетичного характеру).

·         Використання ІКТ, засобів наочності (дидактична доцільність, методична грамотність, естетичність, виховне спрямування).

·         Методика закріплення та повторення вивченого на уроці навчального матеріалу (які методи та методичні прийоми використовував студент (-ка); нестандартний підхід щодо закріплення матеріалу).

·         Підсумок уроку  (рефлексія) ( методичні прийоми його (її) проведення; залучення учнів до формулювання висновків тощо).

·         Домашнє завдання (методика, обсяг, коментування, час виголошення домашнього завдання на уроці).

3.      Зальний висновок та пропозиції:

·         Характер досягнення мети уроку;

·         Доцільність методичних прийомів, форм організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, ефективність застосованих технологій та засобів навчання.

·         Реалізація виховного потенціалу уроку, його емоційність.

·         Що можна удосконалити у майбутньому при проведення уроку за такою темою (конкретні пропозиції).

·         Що можна взяти у методичну скарбничку для використання у процесі проведення уроків під час практики «Пробні уроки і заняття».

Шляхи розв’язання майбутнім вчителем початкових класів можливих проблем, що викають під час проведення уроків

Ймовірні проблеми

Ознаки їх прояву

Можливі шляхи розв’язання проблем

1. Недостатня щільність уроку, недостатня наповненість його навчальним матеріалом, невиправдано уповільнений темп уроку

·         відсутність додаткових вправ, завдань, прикладів;

·         вчитель обмежується лише рамками шкільного підручника

1.Продумувати і планувати кожен етап уроку.

2. Готувати і використовувати роздатковий та дидактичний матеріал

2. Відсутність індивідуального та диференційованого підходу до учнів

·         переважають фронтальні форми роботи з класом;

·         зниження у частини учнів інтересу до навчання;

·         відставання учнів у навчанні, виникнення поганого сприймання  навчального матеріалу у слабо встигаючих школярів

1. Урізноманітнити форми організації навчально-пізнавальної діяльності, включивши роботу в парах, малих групах.

2. Використовувати диференційовані завдання різної складності, у тому числі для слабо встигаючих та обдарованих учнів

3. Перенос основної частини по засвоєнню навченої дисципліни на домашню роботу

·         складні домашні завдання та невиправдано великий їх об’єм

1. Додержання вимог до задавання домашніх завдань

(................................)

4. Недостатня організованість та чіткість початку уроку.

5. Незавершеність запланованої роботи.

6. Неорганізоване закінчення уроку.

·         відсутність організації учнів до уроку або її неефективність;

·         завдання виконуються після дзвоника;

·         домашнє завдання виголошується вчителем після дзвоника, підсумки уроку та оцінювання проводиться на перерві

1. Починати урок чітко по дзвонику, мобілізувати учнів на роботу.

2. Перевіряти повну готовність учнів до уроку.

3. Планувати і чітко стежити та контролювати час на уроці.

4. „Не перебирати” час інших етапів уроку

7. Бідність арсеналу та одноманітність методів навчання, що використовує вчитель.

8. Невідповідність методичних прийомів вчителя реальним пізнавальним можливостям учнів.

9. Тип уроку не відповідає віку учнів.

·         відсутність наочності;

·         однотипні види робіт;

·         завищені вимоги до учнів;

·         незнання методики початкового навчання;

·         незнання шкільної навчальної програми та змісту підручників для початкової школи

1. Урізноманітнити види діяльності учнів на уроці.

2. Насичувати урок додатковим та цікавим матеріалом.

3. Підвищити щільність уроку.

4. Створювати „ситуації успіху”. Заохочувати учнів словесною похвалою.

10. Пасивність більшості школярів у процесі навчання.

11. Оцінка виставляється за будь-яку відповідь (коротку, а інколи нечітку, невиявну)

·         оцінки  коментуються вчителем;

·         виставляються поспіхом, усьому ряду учнів тощо;

·         в учнів відсутнє чітке уявлення про критерії оцінювання (на доступному для них рівні)

1. Залучати різними способами усіх учнів до активної роботи на уроці (парної, групової, самостійної тощо).

2. Ставити оцінку тоді, коли учневі стає зрозумілим результат його роботи під час перерви.

3. Виставляти адекватні оцінки за виключенням випадків, коли треба спеціально заохотити учня.

12. Різко стає гіршим почерк дітей.

13. Спостерігається недбалість в оформленні робіт, у тому числі творчого характеру та на дошці.

14. Відсутня культура письма у зошитах і на дошці.

·         не проводиться робота над каліграфією;

·         вчитель сам недбало пише на дошці;

·         нерегулярно перевіряються робочі зошити учнів;

·         мало часу відводиться на письмо в зошитах

1. Систематично проводити роботу щодо правильності написання букв.

3. Урізноманітнити  роботу по закріпленню навичок письма.





Комментариев нет:

Отправить комментарий